Допоможемо обрати двоколісного друга для активної відпустки
У попередній публікації ми розповіли вам про походи в гори. Сьогоднішня тема — велотуризм.
Щоб правильно вибрати велосипед, потрібно розуміти його задачі.
Велосипеди в основному діляться на три категорії:
• міські
• шосейні
• гірські
Велосипед потрібно вибирати в залежності від того, де ви плануєте подорожувати.
При покупці велосипеда, радимо звернути увагу на його складові.
Рама
До рами кріпиться все інше, тому купуючи велосипед, ви по-суті купуєте раму. Рами з титану або алюмінію міцні і легкі. Сталеві — важче, але м'якше, тобто краще гасять вібрацію при їзді по наших дорогах. Рами з вуглеволокна найлегші, але і найдорожчі. Найчастіше вони використовуються на шосейних і гоночних велосипедах.
Розмір повинен відповідати вашому зросту. Просту розмірну сітку ви можете побачити нижче. Цікавтеся походженням велосипеда, країною-виробником. Буває, що старі європейські велосипеди надійніше і довговічніше сучасних азіатських.
Вилка (рульова стійка)
Ідеальною вважається титанова вилка, яка дуже добре гасить будь-які дрібні вібрації. Так само хорошим вибором вважається сталева вилка, хоча вона і важче титанової.
Для їзди по горах варто вибирати вилку з амортизатором, але на шосе він зменшує швидкість і збільшує вагу велосипеда.
Найкраще гасить вібрації повітряний амортизатор. Він часто дорожчий і вимагає обслуговування фахівця. Для тривалих подорожей більше підходить пружинно-масляна вилка.
Колеса
Для подорожей слід вибирати колеса розміром 26-28 дюймів. Шипована гума зменшує швидкість, особливо це відчувається при їзді по шосе. Подумайте, чи будете ви їхати по стежках і бездоріжжю і в залежності від цього — ставте шиповану, або шосейну гуму. По хорошим стежкам в лісі з успіхом можна їхати і на шосейній гумі, але після дощу ви почнете ковзати.
Гальма
Гальма в основному зустрічаються дискові і ободні — з колодками, які затискають колесо. Дискові більш жорсткі і різкі. Поведінка ободних залежить від налаштування. Якщо ви збираєтеся їхати спокійно, не навантажувати велосипед величезною вагою і з цим всім нестися з гори зі швидкістю 60 км/год, то вам цілком вистачить і правильно налаштованих ободних гальм. Найбільш потужні, чіпкі і дорогі — дискові з гідравлікою. Такі системи встановлюються на потужних мотоциклах.
Сідло
Сідло має бути зручним, не повинно тиснути між ніг і терти внутрішню сторону ноги. До сих пір найзручнішими вважаються шкіряні сідла, які з часом набувають форми вашого тазу. Якщо говорити загалом — бажано, щоб сідло амортизувало. Для цього використовуються пружини, або сідла з м'яких композиційних матеріалів.
Педалі
Основна маса людей звикла до того, що на педалі потрібно тиснути, по черзі. Ті, хто їздив в далекі подорожі, знають, що великий виграш в силі і швидкості дає можливість тягнути педалі вгору, або описувати кола із зусиллям. Для цього використовуються тукліпси (кріплення з ремінцями), або контактні педалі (спеціальне взуття та педалі для кріплення до них). Це зручно і практично при їзді на далекі дистанції, але не радимо використовувати їх в місті. У потоці машин, з постійними перехрестями, неможливість швидко зняти ногу з педалі може коштувати вам падіння на бік, або чогось погірше.
Передачі
Спробуйте уявити, чи часто вам доведеться підніматися на гору, чи будуть перепади висот в дорозі. Залежно від цього вибирайте, скільки передач у вас буде. На гірських велосипедах в середньому 18-21 передача, на шосейних 10-12. Є люди, які їздять по місту з однією передачею (сингл-спід). У разі відсутності гірок це досить зручно — полегшує велосипед і нічого не потрібно перемикати. Але якщо ви живете, наприклад, в Києві, подбайте про те, щоб у вас було хоча б 3 передачі.
Існують колеса з вбудованими в колесо передачами (планетарна втулка). Це досить зручно, але при покупці спробуйте не економити. Ремонт планетарної втулки — специфічна робота, яку самостійно можуть виконати одиниці.
Підсумовуючи — вибирайте маршрут (спочатку невеликий, потім побільше), беріть з собою туристичне спорядження і вперед — на зустріч свободі! В Україні безліч красивих місць, добиратися до яких на велосипеді — одне задоволення.